NiŚOZ
Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna
Organizacja udzielania świadczeń zdrowotnych obowiązująca podczas epidemii COVID-19:
1. Udzielane są teleporady w godzinach pracy NiŚOZ pod nr 58 685-49-59.
2. Każda osoba wchodzącą na budynku NiŚOZ będzie miała przeprowadzany pomiar temperatury ciała i dezynfekowane ręce oraz wywiad epidemiologiczny.
3. Pacjenci zobowiązani są do noszenia maseczek na twarzach.
4. Do poczekalni wpuszczana będzie tylko określona liczba pacjentów. Wejście kolejnego pacjenta będzie następowało tylko po wyjściu jednej z osób przebywających w środku.
Obostrzenia obowiązują do odwołania.
Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna.
tel. 58 685 49 59
Świadczenia z zakresu nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ) są świadczeniami z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej. Realizowane od poniedziałku do piątku, w godz. od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz w soboty, niedziele i święta od godz. 8.00 danego dnia do godz. 8.00 dnia następnego.
Standard Organizacyjny Teleporady w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej w zakresie Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej
Teleporada w POZ jest narzędziem, które dzięki udzielaniu świadczenia opieki zdrowotnej na odległość, zwiększa bezpieczeństwo pacjenta oraz personelu, ograniczając bezpośredni kontakt, do sytuacji uzasadnionych klinicznie.
1. Teleporady w ramach POZ w zakresie Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej, udzielane są przy użyciu systemu łączności – rozmowa telefoniczna.
2. W celu udzielenia teleporady należy skontaktować się z rejestracją Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej:
- pod numrem telefonu 58 685-49-59 dla lokalizacji 83-300 Kartuzy, ul. Floriana Ceynowy 7;
- pod numerem telefonu 58 685-69-01 dla lokalizacji 83-340 Sierakowice, ul. Lęborska 34.
3. W trakcie kontaktu pacjenta z rejestracją Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej, ustalana jest konkretna godzina w której wykonana zostanie próba kontaktu z pacjentem przez lekarza Nocnej i Świątecznej Opieki Lekarskiej na numer telefonu podany przez pacjenta i odnotowany w systemie informatycznym.
4. Bez względu na to, jaki jest powód braku możliwości nawiązania kontaktu z pacjentem, w przypadku wystąpienia takich okoliczności lekarz dokonuje co najmniej trzykrotnej próby kontaktu z pacjentem , w odstępie nie krótszym niż 5 minut celem udzielenia teleporady.
5. Informacja o próbach połączenia z pacjentem odnotowana zostaje przez lekarza w dokumentacji medycznej pacjenta.
6. W przypadku konieczności udzielenia świadczenia w bezpośrednim kontakcie z pacjentem (w gabinecie lub miejscu zamieszkania pacjenta) lekarz ustala z pacjentem godzinę udzielenia świadczenia.
7. Podczas teleporady pacjent ma możliwość uzyskania: e-Recepty, e-Zla (elektronicznego zwolnienia lekarskiego).
e-Recepta
Jeśli podczas teleporady, personel medyczny wystawia e-Receptę, Pacjent otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem PIN umożliwiającym zrealizowanie e-Recepty w aptece. Wystawioną e-Receptę można zrealizować w dowolnej aptece, podając otrzymany numer PIN oraz numer PESEL.
Zachęcamy do aktywowania Internetowego Konta Pacjenta poprzez stronę pacjent.gov.pl
Korzystając z IKP, Pacjent posiada w jednym miejscu szybki i łatwy dostęp do:
- dokumentacji medycznej - na przykład e-Recepty i e-Skierowania, a także wyników badań czy wypisu ze szpitala;
- informacji o wysokości refundacji kupionych leków i innych produktów medycznych oraz świadczeń zrealizowanych w ramach NFZ (na przykład przebytego zabiegu lub badania);
- wytycznych dotyczących zaleconej dawki leków;
- informacji o zaplanowanych świadczeniach refundowanych przez NFZ (dot. np. wizyty u lekarza specjalisty czy planowanego terminu rehabilitacji).
Poprzez IKP Pacjent posiada możliwość złożenia e-Deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej służby zdrowia (POZ), a także może zapoznać się z obecnie aktywnymi deklaracjami.
Przed zakończeniem teleporady, lekarz/pielęgniarka/położna POZ podsumowuje przeprowadzoną Konsultację i weryfikuje, czy przekazane zalecenia są dla Pacjenta zrozumiałe. W przypadku pojawienia się wątpliwości wyjaśnia powód wydania zaleceń, e-Recept czy skierowań na badania dodatkowe
* Wytyczne przygotowane na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej oraz wytycznych konsultanta krajowego w dziedzinie medycyny rodzinnej dot. teleporad w POZ udzielanych w czasie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2.
Uwaga: wejście od strony WJAZDU NA TEREN SZPITALA.
Parter budynku Oddziału Chorób Wewnętrznych „B”